23 lipca 2013

Miska ryżu, czyli smażony ryż "po chińsku"

Uwielbiam ryż pod wszelkimi postaciami, nic więc dziwnego, że moją ulubioną potrawą obiadową jest ryż z dodatkami. Jest bardzo szybki i łatwy w przygotowaniu no i przy okazji - pyszny.


Przygotowanie potrawy można przedstawić w kilku krokach.
  1. Rozgrzanie na patelni lub w woku oleju (myślę, że mógłby to być na przykład sezamowy, ale zwykły rzepakowy lub słonecznikowy też się nada) i dorzucenie przypraw.
  2. Upieczenie na tym oleju mięsa pokrojonego w kostkę lub krewetek.
  3. Dodanie warzyw i podpieczenie "al dente".
  4. Dodanie wcześniej ugotowanego ryżu i krótkie podsmażenie.
Czego ja dodałam?

przyprawy: łyżka chilli, trzy łyżki sosu sojowego, ząbek czosnku, sok z połowy limonki
Radzę dodawać przypraw stopniowo i próbować, czy smak Wam odpowiada. Sól jest niepotrzebna - sos sojowy jest bardzo słony.
mięsko: kurczak
Niestety nie udało mi się kupić krewetek.
warzywa: dymka, marchewka, ananas
Oraz sezam jako dodatek. Marchewkę można pokroić w "słupki", będzie wyglądała inaczej, niż zwyczajna kostka.





Chwilowo (a właściwie - jak zwykle) cierpiałam na totalny brak wolnego czasu, ale mam nadzieję, że w końcu wszystko wraca do normy i znów będę mogła częściej pisać. Tak więc już jutro zapraszam Was na spóźnioną część Puszystego Pamiętnika.

5 komentarzy:

Uprasza się o przeczytanie tekstu przed zostawieniem komentarza oraz niezawieranie w nim zaproszenia, ani linku do własnego bloga, o ile nie ma po temu wyraźnego powodu {na przykład uwagi w treści posta}.