21 sierpnia 2013

Savon Noir - coś więcej niż mydło

Bez wątpienia mogę powiedzieć, że Savon Noir jest aktualnie moim ulubionym kosmetykiem. I jeszcze sporo wody w Warcie upłynie, zanim to się zmieni. Nie próbowałyście? Żałujcie, jest czego!


Przede wszystkim to mydło to nie tylko mydło. Oczywiście myje i oczyszcza bardzo dokładnie, to między innymi dlatego tak je lubię. Ma konsystencję gęstej pasty, ale często topi się i przyjmuje formę gęstego płynu. Niestety, trzeba wybierać je ze słoiczka palcami. Zawsze pilnuję, żeby były czyste i suche - dzięki temu kosmetyk nie zepsuje się. A nie zawiera żadnych konserwantów! Jest bardzo wydajne. Taki słoiczek wystarczy mi na około pół roku.

Teraz skupię się na działaniu. Wydaje mi się, że to mydełko nie tyle zwyczajnie oczyszcza, co raczej dogłębnie oczyszcza. Poza tym rozmiękcza skórę. Jeżeli nałożymy je na dłuższą chwilę i pomasujemy skórę delikatną szmatką, pozbędziemy się martwego naskórka i suchych skórek. Jak dla mnie jest skuteczniejszy niż peeling mechaniczny. Odrobinę szczypie, ale mimo to łagodzi i rozjaśnia skórę, wygładza i nawilża. W dłuższej perspektywie czasowej, w szczególności z maseczkami glinkowymi i przy unikaniu zapychających kosmetyków ułatwia pozbycie się zaskórników. Ułatwia wnikanie do wnętrza skóry substancji odżywczych. Maseczka zastosowana po peelingu z użyciem Savon Noir działa o wiele lepiej i jest skuteczniejsza. Ta różnica naprawdę jest widoczna.

Jak używam mydełka? Na wszystkie możliwe sposoby, chociaż nie wiem, czy zbyt częste używanie mi nie zaszkodzi. Używam go do zwyczajnego mycia twarzy oraz jako peelingu. Wtedy nakładam odrobinę suchymi palcami na mokrą skórę i masuję przez jakiś czas, zostawiam na kilka minut. Następnie zmywam je miękką, mokrą szmatkę. Nakładam olej lub maseczkę, a później olej - na kształt rytuału Hammam. Warto zauważyć, że mydło nałożone na sucha skórę działa zupełnie inaczej, zazwyczaj lepiej.


Prawdziwe, "oryginalne" czarne mydło składa się wyłącznie z oliwy z oliwek, oliwek oraz zasady sodowej i potasowej. Dopuszczalne są naturalne dodatki - oleje, ekstrakty. W moim znajduje się też olej arganowy. Ale unikajcie mydeł z dodatkiem detergentów czy innej chemii, a nawet konserwantów - w tym przypadku są zbędne.

Skoro już o składzie mowa, pozwolę sobie opisać sposób, w jaki mydło działa. Otóż jako że jest mydłem, ma ono zasadowy odczyn. I to właśnie dzięki niemu złuszcza skórę. Być może kojarzycie peelingi z sody oczyszczonej, które działają na tej samej zasadzie, ale z pewnością nie aż tak fajnie.

19 komentarzy:

  1. gdzie kupiłaś to mydełko i za ile? Strona z opakowania nie ma podanych cen :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W drogerii jasmin lub jaśmin w Galerii Jurajskiej za 26 z czymś. Ale można znaleźć mydła tej firmy w różnych internetowych sklepach.

      Usuń
  2. Kurczę tak o nim czytam i czytam... Chciałabym kiedyś wypróbować, ale z drugiej strony trochę się go obawiam. Może kiedyś dojrzeję do decyzji o zakupie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. trzeba będzie wypróbować, dzięki

    OdpowiedzUsuń
  4. mam wersję bez dodatków i kocham ją ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że nie różnią się jakoś znacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Popieram Twój entuzjazm!
    Ja też wyliczyłabym je wśród swoich ulubionych kosmetyków.

    OdpowiedzUsuń
  7. Narobiłaś mi chęci na to mydło:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dużym zdzierakiem jest to 'mydlo'? I co z tymi zaskornikami? Zauważyłaś rożnice?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samo mydło nie zdziera w ogóle nic, jedynie rozmiękcza skórę tak, że nawet delikatny masaż powoduje pozbycie się naskórka ;)

      W połączeniu z glinkami faktycznie zmniejsza ilość zaskórników, ale baaaaardzo łatwo jest je przywrócić z powrotem.

      Usuń
  9. Wydaje sie bym fajnym kosmetykiem i jaka nazwa czarne mydło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarne bo z czarnych oliwek! To chyba o to chodzi :)

      Usuń
  10. No i chyba się wreszcie skuszę przy następnych zakupach...;P

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj kusi mnie czarne mydełko kusi, a do tego rękawica Kessa i marzenie by się spełniło :)
    Jaki olejek do bardzo problematycznej cery mogłabyś polecić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zamiast kessy używam zwykłego, małego ręcznika ;)

      Bardzo trudne pytanie mi zadałaś. Nie używałam zbyt wielu olejów, bardzo zadowolona byłam z maceratu nagietkowego. Na bardzo wiele liczyłam przy używaniu oleju tamanu. Nie zauważyłam spektakularnych efektów, ale wiele osób go sobie chwali. Podobno niezły jest również olejek z czarnuszki. Na zrobsobiekrem.pl wszystkie oleje mają opisane właściwości, są również komentarze - warto się tam rozejrzeć ;)

      Usuń
  12. dziewczyny mam pytanie- czy to mydło nie przesuszy skóry suchej?

    OdpowiedzUsuń

Uprasza się o przeczytanie tekstu przed zostawieniem komentarza oraz niezawieranie w nim zaproszenia, ani linku do własnego bloga, o ile nie ma po temu wyraźnego powodu {na przykład uwagi w treści posta}.